هزینه های جانبی خرید ملک در یونان

خرید اپارتمان در یونان

مشاوره رایگان اخذ اقامت 

021-86087151
021-86087156

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برخی از مقالات مرتبط

هزینه های خرید ملک در یونان

هزینه های خرید ملک در یونان تقریبا شبیه به بقیه کشورهای اروپایی می باشد. هزینه های معاملات شامل کلیه هزینه های خرید و فروش یک ملک عبارت است از: مالیات نقل و انتقال، حق الزحمه وکلا، هزینه دفتر اسناد رسمی، هزینه ثبت، مالیات،دستمزد کارگزاران و غیره.
اتباع اتحادیه اروپا می توانند به راحتی در یونان ملک خریداری کنند، در حالی که محدودیت های جزئی برای اتباع غیر اتحادیه اروپا وجود دارد.

هزینه های خرید ملک در یونان می بایست از حساب بانکی متقاضی در یونان پرداخت گردد. از این رو افرادی که قصد خرید ملک در یونان را دارند باید یک حساب بانکی بین المللی در یونان افتتاح نمایند و تمام وجوه مورد نیاز برای خرید ملک (قیمت ملک، هزینه دفتر اسناد رسمی، هزینه ثبت نام و غیره) را به آن حساب انتقال دهند که همه چیز مطابق قانون مالیات یونان باشد در غیر این صورت جابجایی وجوه موردنیاز خرید ملک را از طریق اداره گمرک یونان انجام می دهند.
دستیابی به املاک در نزدیکی پایگاه های نظامی، مرزهای ملی به ویژه آنهایی که نزدیک مرز ترکیه هستند و در برخی از جزیره ها عمدتا به دلایل امنیتی مجوز ویژه ای از شورای محلی را احتیاج دارند که چنین مجوزی به اتباع غیر اتحادیه اروپا داده نمی شود.

هلدینگ بن المللی اینوید با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای

کلیه خدمات خرید ملک در یونان و اخذ اقامت دائم را به صورت کاملا ویژه انجام می دهد

روند خرید ملک در یونان

پس از تور بازدید از املاک و انتخاب ملک و پذیرفتن پیشنهاد شما از جانب فروشنده ملک، وكیل توافقنامه اولیه خرید ملک را تنظیم کرده و طرفین قرارداد این توافقنامه را امضا می کنند و در این مرحله شما بعنوان خریدار باید 10٪ از مبلغ ملک را به فروشنده بعنوان بیعانه پرداخت کنید.
تیم حقوقی ما باید بررسی کند که آیا بدهی مالی مربوط به این ملک وجود دارد یا خیر، برای ساخت و ساز این ملک از آئین نامه های دولتی و قوانین پیروی شده است یا خیر و آیا کلیه مالیات های ملک توسط فروشنده پرداخت شده است. پس از آنکه نتایج بررسی به دست شما رسید می توانید برای انجام ادامه پروسه دولتی اقدام کنید.
پروسه کاری معمولاً 2 هفته زمان می برد. وظیفه ما این است که کپی مدارک مورد نیاز را از فروشنده دریافت کرده و یک دفتر اسناد رسمی معتبر را برای تنظیم قرارداد هماهنگ کنیم ، از صحت تنظیم و تهیه قرارداد اطمینان حاصل کرده و بر نهایی شدنش نظارت مستقیم داشته باشیم و وظیفه خریدار این است که تا موعد مقرر وجه مورد نیاز را به حساب بانکی خود در یونان انتقال دهد.
هر دو طرف باید قرارداد را در حضور سردفتر امضا كنند كه نهایتا معامله در سوابق عمومی تأیید و ثبت شود. این امر مستلزم ارائه پاسپورت معتبر، شماره ثبت مالیاتی و مجوز ویژه برای خرید (در صورت لزوم) می باشد.
علاوه بر این، فروشنده باید یک گواهی B´Tax نیز ارایه دهد که نشان دهنده سابقه شفاف و خوب ایشان در اداره امور مالیاتی می باشد. پس از آن، مرحله آخر شامل ارسال نسخه های این سند و انتقال گواهی نامه به رجیستری و تغییر مالکیت ملک به نام شما است. معمولا 25 روز کاری زمان می برد تا سند ملک تحویل متقاضی گردد و متقاضی می تواند نسبت به دریافت اقامت یونان اقدام نماید.

نحوه انتقال وجه به یونان

انتقال وجوه مورد نیاز برای خرید املاک و مستغلات در یونان نیاز به مستند سازی و دریافت مجوز از بانک یونان دارد و حتما تاکید می شود که حواله ارزی از داخل اروپا تحت SEPA SYSTEM انجام پذیرد تا از بوجود آمدن هر گونه مشکلی جلوگیری بعمل آید.
SWIFT
و SEPA هر دو سامانه های بین المللی انتقال وجه هستند و هدف مشترکی را برای انتقال پول ایمن و قابل ‌اعتماد برای مردم و کسب ‌و کار به اشتراک می‌گذارند و یکپارچگی سیستم دینامیک پرداخت‌ها را افزایش می‌دهند با این تفاوت که SEPA برای واحد های پرداخت حوزه یورو و داخلی اروپا می باشد و انتقال پول در بانک های داخل اروپا از این روش سریعتر از سیستم SWIFT انجام می پذیرد و بانک های یونان به این سیستم وصل هستند. لذا در هنگام انجام حواله ارزی حتما از صراف بخواهید که از حساب هایش در داخل اروپا از SEPA نسبت به انتقال وجه به حساب شما در یونان اقدام نماید. زمانی که SEPA اجرا می‌شود، صراف به شماره حساب بانکی بین‌المللی تان (IBAN)و کد شناسه (BIC) هر زمانی که می‌خواهید پول واریز میکند.

همچنین باید یک شماره ثبت مالیاتی را از اداره درآمد داخلی (Internal Revenue Service) تهیه کرد. اگر شما یک زوج متاهل هستید که قصد خرید مشترک ملک را دارید، باید هرکدام یک کد مالیاتی مختص خود داشته باشید.
اولین قدم برای خرید ملک در یونان، همکاری با یک وکیل معتبر و متخصص است که او با دقت و توجه به کلیه امور وظیفه حفاظت از منافع شما در معامله را بر عهده خواهد داشت.

مالیات نقل و انتقالات در یونان

مالیات نقل و انتقال از 3.09٪ تا 24٪ برای نقل و انتقال املاک تعلق می گیرد. البته مالیات 24 درصدی برای املاک نوساز و کلید نخورده است و در صورتیکه ملک به قول معروف یک دست چرخیده باشد شما از پرداخت این مالیات معاف هستید.

هزینه های معامله را چه کسی پرداخت میکند؟

 مالیات انتقال سند  3.09% – 24%  خریدار
 هزینه ثبت سند  0.48% – 0.68%  خریدار
 هزینه دفتر اسناد رسمی  0.8% – 1% (+24% مالیات)  خریدار
 هزینه های حقوقی  1% – 2%  خریدار
 هزینه های آژانس املاک 1% – 2%

 1% – 2%

فروشنده

خریدار

هزینه های ثبت زمین در یونان

هزینه های ثبت زمین شامل حقوق ثبت، گواهی نامه ها و هزینه تمبر است. هزینه ثبت زمین حدود 0.48٪ تا 0.68٪ از ارزش ملک است.

هزینه های دفتر اسناد رسمی در یونان

هزینه دفتر اسناد رسمی حدود 1 تا 2 درصد از ارزش ملک، به علاوه 24٪ مالیات بر ارزش افزوده است. توافقنامه فروش ملک باید معتبر باشد.

هزینه های حقوقی در یونان

در امر خرید ملک و سرمایه گذاری داشتن یک وکیل و استفاده از خدمات او اکیدا توصیه می شود. با داشتن یک تیم مجرب از پیش آمدن هر نوع اتفاق غیرقانونی طی پروسه خرید ملک خود در یونان جلوگیری کرده و همچنین از قانونی بودن و صلاحیت در مورد هرگونه پرداختی مانند مالیات، بدهی، وام و غیره ملک اطمینان حاصل می کنید.
اگر این اولین معامله ملکی شما در یونان است، شما حتما به کارهای مقدماتی که توسط وکیل انجام می شود (ثبت مالیات، افتتاح حساب بانکی، ترجمه های رسمی و غیره) نیاز دارید و در این حالت معمولاً هزینه اضافی اعمال می شود.

هزینه های حقوقی خدمات      نرخ خدمات
 کارهای آماده سازی و مقدماتی  براساس توافق طرفین
 هزینه های حقوقی معامله ملک  براساس توافق طرفین (اصولا بین 1% تا 2% +24% مالیات)

معمولا و بطور میانگین خریدار و فروشنده هر یک حدود 2٪  ارزش ملک  هزینه آژانس املاک را پرداخت می کنند.

قدیمی ترین مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی در ایران

** جهت دریافت مشاوره رایگان حضوری و تلفنی با کارشناسان ما با شماره های 02186087156 – 02186087151 در ساعات اداری و با شماره 09035954307 در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل تماس حاصل فرمائید **

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته