اقامت تمکن مالی یونان

اقامت تمکن مالی یونان

مشاوره رایگان اخذ اقامت 

021-86087151
021-86087156

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برخی از مقالات مرتبط

اقامت یونان در سال های اخیر یکی محبوب ترین روشهای اخذ اقامت اروپا توسط هموطنان ایرانی می باشد. این روش آسانترین و سریعترین روش اخذ اقامت اروپاست. جالب اینجاست که این نوع اقامت یونان بدون سرمایه گذاری و بدون نیاز به ثبت شرکت می باشد و متقاضی معاف از پرداخت مالیات در کشور یونان است. اقامت یونان بر اساس ماده (AL20) قانون 2014/4251 به موجب تصمیم ریاست دبیرخانه اجازه اقامت یونان برای افراد با ملیت و تابعیت غیر اروپایی و بر اساس احراز تمکن مالی، بصورت کارت اقامت یونان دو ساله برای بار اول صادر می شود.

یونان بیش از شصت جزیره قابل سکونت، مکان های تاریخی چهار هزاره، سواحل بتونی و ارتفاعات کوهستانی را در بر می گیرد و با طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری، یونان بعنوان یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در اروپا نیز می باشد.

سریعترین و آسانترین روش اخذ اقامت اروپا با کمترین هزینه و مدارک امکان افتتاح حساب بین المللی شرط حداقل شرط حضور متقاضی
اخذ کارت اقامت دوساله برای تمام اعضا  تمدید آسان اقامت    

 

مزایای اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

  1. بدون سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  2. عدم نیاز به مدرک زبان
  3. سهولت در تمدید اقامت
  4. حق سفر بدون ویزا در تمام نواحی شنگن
  5. حق زندگی در کشورهای عضو شنگن با رعایت مسائل قانونی
  6. حق راه اندازی کسب و کار و تجارت آزادانه
  7. امکان تحصیل فرزندان در تمام نواحی حوزه شنگن
  8. امکان افتتاح حساب بانکی در کشورهای اروپایی با کارت اقامت یونان

 

شرایط اقامت یونان از طریق قانون تمکن مالی

بر اساس قوانین مهاجرت، دولت یونان برای افراد غیر اروپایی که دارای استطاعت مالی در کشور خود هستند مجوز اقامت یونان را صادر می کند. مجوز اقامت یونان به افراد کشور های خارجی در صورتی که دارای تمکن مالی هستند و توانایی پوشش هزینه های خود و خانواده خود را از طریق منابع غیر کاری دارا می باشند اعطا میگردد. بر اساس قوانین کشور یونان مجوز اقامت از طریق تمکن مالی در ابتدا دو ساله بوده و سپس سه ساله تمدید می شود.

هنگامی که اتباع غیر اروپایی موفق به اخذ این نوع اقامت شوند می توانند در یونان زندگی کرده و بدون نیاز به ویزا به تمام نقاط حوزه شنگن رفت و آمد کنند. اتباع کشورهای ثالث می توانند برای اعضای خانواده خود نیز مجوز اقامت را اخذ نمایند. سرپرست خانواده باید مدارکی دال بر توانایی پوشش هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود را ارائه دهند.

افراد متمکن با درآمد ثابت ماهیانه واجد شرایط اخذ اقامت یونان می باشند، شرط درآمد کافی باید برای هر یک از اعضای خانواده وجود داشته باشد. متقاضی می بایست اثبات نماید حداقل 2000 یورو در ماه برای خودش، 400 یورو به ازای همسرش و 300 یورو به ازای هر فرزند درآمد ماهیانه ثابت دارد. برای مثال یک خانواده 3 نفره میبایست ماهیانه 2700 یورو درآمد ثابت نمایند.

در سال های اخیر متقاضی اقامت یونان از روش هایی مانند  فیش حقوق بازنشستگی، اجاره نامه های ملکی، سود سپرده و مدارک دیگر میزان درآمد ثابت خود را اثبات می نمود. ولی طی تغییرات روند اداری در این سالها، اثبات هزینه های زندگی می بایست از طریق گواهی موجودی بانکی صورت گیرد.

با توجه به اینکه اقامت یونان از طریق تمکن مالی در ابتدا دو ساله می باشد متقاضی می بایست هزینه های زندگی خود و افراد تحت تکفل خود را طبق جدول زیر دارا باشد:

شخص مجرد 48000 یورو
خانواده 2 نفره 57600 یورو
خانواده 3 نفره 64800 یورو 
خانواده 4 نفره 72000 یورو

 

نکات مهم در اثبات تمکن مالی:

  1. افراد می بایست با توجه به جدول بالا این مبلغ را در حساب بانکی ایرانی خود داشته باشند.
  2. با ارائه گردش حساب سه و شش ماهه اثبات نمایند که این وجه از قبل در حساب ایشان موجود بوده است.
  3. در سفر اولیه به کشور یونان این مبلغ را به حساب بانکی خود در یکی از بانک های یونانی انتقال دهند.
  4. هرقدر مبلغ موجودی بانکی بیشتر باشد، پرونده ایشان از اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود.

بطور کلی متقاضی  اقامت یونان می بایست شرایط زیر را داشته باشد:

  1. سن ایشان بالای 18 سال باشد
  2. عدم ریجکتی در 3 ماه گذشته
  3. مدرک شغلی معتبر
  4. عدم سو پیشینه در ایران
  5. دارا بودن حداقل یک سند ملکی در ایران
  6. اثبات موجودی بانکی و گردش سه ماهه در ایران
  7. توان انتقال وجه مورد نیاز به حساب بانکی خود در یونان

ابتدا تحقیق         بعد اعتماد         سپس اقدام

16 سال سابقه درخشان فعالیت در این زمینه را از ما بخواهید. هلدینگ بین المللی اینوید یکی از قدیمی ترین مجموعه های حقوقی کشور هست که  از سال 2013 با بیش از 800 پرونده موفق در زمینه اقامت یونان در خدمت شما هموطنان عزیز می باشد.

 

پروسه اقامت تمکن مالی یونان

  1. مشاوره تخصصی با توجه به شرایط متقاضی
  2. عقد قرارداد با هلدینگ بین المللی اینوید
  3. تهیه مدارک جهت اخذ ویزای توریستی شنگن
  4. سفر اولیه به یونان
  5. اخذ کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی در یونان
  6. بازگشت به ایران
  7. آزمایشات پزشکی و تهیه مدارک مجدد جهت اخذ ویزای تایپ D
  8. رزرو وقت اداره مهاجرت یونان
  9. سفر دوم به یونان و احراز هویت در اداره مهاجرت
  10. انتظار برای دریافت کارت اقامت یونان

مشاوره تخصصی و عقد قرارداد

جلسات مشاوره هلدینگ بین المللی اینوید با رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونا رایگان است، هدف ما در ابتدا اطلاع رسانی دقیق در مورد قوانین به روز و جدید اقامت و ارائه توضیحات در خصوص روند پروسه اقامت یونان به متقاضی می باشد و لازم بذکر است که در دفتر مرکزی هلدینگ بین المللی اینوید شما هیچ هزینه ای بابت جلسات مشاوره پرداخت نمی کنید پس از اینکه طی جلسات مشاوره تخصصی در زمینه اقامت یونان به تمام سوالات شما پاسخ داده شد و شرایط اخذ اقامت برای شما مساعد بود، در صورت تمایل متقاضی، قرارداد فی مابین هلدینگ بین المللی اینوید و متقاضی منعقد می گردد.

سفر اولیه به یونان

با توجه به اینکه متقاضیان اقامت یونان می بایست حداقل یکبار به این کشور سفر کرده باشند، لذا در مورد کسانی که تا به حال به یونان سفر نکرده اند، در ابتدا ویزای توریستی یونان (شنگن) برای متقاضی در یکماه اول پروسه اخذ می گردد که متقاضی با یک سفر چند روزه و اقامت در یونان واجد شرایط درخواست اقامت گردد. در این سفر اقدامات اخذ کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های معتبر یونان اعم از آلفا بانک، یورو بانک، پیروس بانک، بانک ملی یونان و … انجام می شود. سپس متقاضی می بایست مبلغ  تمکن مالی خود را به صورت نقدی یا حواله به حساب بانکی خود در یونان واریز نماید.

اخذ ویزای تایپ D

پس از سفر اولیه متقاضی مدارک تمکن مالی اعم از موجودی حساب بانکی، گردش مالی، اجاره نامه های ملکی و مدارک هویتی اعم از گواهی عدم سو پیشینه و مدارک تائید سلامت جسمانی را با مشاوره های ما و طبق استانداردهای لازم تهیه کرده و پس از ترجمه و تائیدات مدارک برای اخذ ویزای تایپ D اقدام می نمائیم. این نوع ویزا به منظور اجازه ورود به کشور یونان برای کسانی که پرونده درخواست اقامت دارند صادر می گردد.

لازم بذکر است که برای دریافت ویزای تاپ D از سفارت یونان می بایست هزینه زندگی در یونان را به مدت حداقل یک سال آینده به صورت نقدی یا انتقالی واریز حساب بانکی خود در یونان کنید.

سفر دوم به یونان

پس از دریافت ویزای تایپ D برای خود و خانواده، شما به یونان سفر می کنید و در دفتر هلدینگ بین المللی اینوید واقع در آتن همکاران فارسی زبان ما شما را در ادامه پروسه اقامت یاری می نمایند در این مرحله آدرس قانونی در یونان برای شما اخذ شده و سپس تحت پوشش بیمه درمانی یونانی قرار خواهید گرفت.

حضور در اداره مهاجرت

وقت اداره مهاجرت قبل از ورود به یونان رزرو شده است، با مراجعه به اداره مهاجرت اقدامات نهایی اقامت یونان توسط وکلای ما انجام شده و در نهایت رسید تائید اقامت شما و خانواده تان صادر می گردد. رسید تائید اقامت یا بلوپیپر یک مجوز تایید شده اتحادیه اروپاست که اجازه اقامت افراد غیراروپایی را برای زندگی در کشورهای اروپایی فراهم می کند. بلوپیپر اساسا یک مجوز اقامت محسوب می شود که متعاقبا منجر به صدور کارت برای کسانی که درخواست اقامت داده اند می شود.

انتظار برای صدور کارت اقامت یونان

پس از دریافت رسید، همکاران ما مراحل نهایی پروسه حقوقی را پیگیری و در اسرع وقت کارت اقامت یونان شما در دفتر تهران یا آتن به شما تحویل می گردد.

 

بیشتر بخوانید:  خرید ملک در یونان

 

مدارک مورد نیاز اخذ اقامت یونان

  1. شناسنامه اعضا
  2. کارت ملی اعضا
  3. پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  4. سند ادواج
  5. سند ملکی
  6. گواهی عدم سو پیشینه
  7. مدرک شغلی
  8. گواهی موجودی بانکی
  9. گردش حساب سه ماهه
  10. کد مالیاتی یونانی
  11. گواهی موجودی بانکی حساب یونان
  12. بیمه درمانی یونانی برای تمام اعضا
  13. آدرس قانونی در یونان
  14. عکس پرسنلی

تمامی مدارک فوق می بایست طبق استانداردهایی که به شما اعلام می کنیم تهیه و ترجمه رسمی شده و به تائید سفارت یونان واقع در تهران برسند.

شرایط تمدید اقامت تمکن مالی یونان

  1. متقاضی در زمان تمدید می بایست دوباره شرایط تمکن مالی خود را اثبات نماید.
  2. در طول دو سال اقامت هیچ گونه سو پیشینه در هر دو کشور ایران و یونان نداشته باشد.
  3. ارائه مجدد مدارکی اعم از بیمه نامه و محل سکونت در یونان
  4. اثبات حداقل شرط حضور در یونان(بین 4 تا 6 ماه حضور افراد)

 

سوالات متداول 

  1. ویزای تایپ D یونان چیست؟

ویزای تایپD یونان به شخص اجازه ورود به یونان و اقامت بیشتر از 3 ماه در یونان را می دهد. ویزای تایپD  یونان برای اهداف مختلفی مانند اخذ اقامت، سرمایه گذاری، اشتغال، تحصیل، تحقیقات دانشگاهی، شرکت در رویدادهای فرهنگی، علمی، مذهبی و پیوستن به خانواده صادر میشود.

  1. آیا خدمات درمانی در یونان رایگان است؟

مراقبت های بهداشتی دولتی در یونان کاملا رایگان نیست. برای استفاده از بعضی بخش های سیستم مراقبت های بهداشتی یونان ممکن است مجبور به پرداخت هزینه باشید. در صورت ثبت نام برای کار در یونان، از بیمه ملی و در صورت اقامت موقت با استفاده از کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) یا کارت بیمه سلامت جهانی انگلستان (GHIC) استفاده می کنید.

  1. چه مقدار پول برای دوران بازنشستگی خود در یونان نیاز دارید؟

یونان با دارا بودن فرهنگ، تاریخ، غذا، آب و هوای عالی و هزینه های زندگی پایین مکانی بسیار مناسب برای دوران بازنشستگی در اروپا به شمار می رود. شما در یونان می توانید با بودجه 1800 یورو در ماه به طور نرمال زندگی کنید.

  1. چه کسی واجد شرایط اخذ تابعیت یونان است؟

به طور کلی، همه کسانی که مایل به اخذ تابعیت یونان هستند باید در زمان درخواست، بالای 18 سال سن داشته باشند، عدم سوپیشینه طی 10 سال گذاشته ارائه دهند و از یونان ریجکت نشده باشند.

  1. آیا یونان دو تابعیتی بودن را مجاز می داند؟

طبق قوانین شهروندی یونان دو تابعیتی بودن مجاز است. شخص تبعه یونان شهروند اتحادیه اروپاست و از حقوق مشابه سایر شهروندان اتحادیه اروپا برخوردار است.

  1. آیا هزینه های زندگی در یونان بالاست؟

زندگی در یونان فوق العاده مقرون به صرفه است، بخصوص وقتی یونان با آمریکای شمالی و سایر مناطق اروپا مقایسه می شود. قیمت لوازم ضروری روزانه (غذا، حمل و نقل و غیره) حداقل 20٪ ارزان تر از ایالات متحده و هزینه های اجاره آپارتمان می تواند تا 70٪ کمتر باشد.

  1. متوسط ​​اجاره ملک در یونان چقدر است؟

در کل، شما می توانید با بودجه ای معادل 1500 یورو تا 1800 یورو در هر ماه، که شامل هزینه های متوسط ​​ماهیانه و اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر آتن است، راحت زندگی کنید. با این حال، این امکان وجود دارد که هزینه های زندگی خود را باز هم کاهش دهید.

  1. آیا برای سفر به یونان به ویزا احتیاج دارم؟

برای سفر به یونان باید از سفارت یونان واقع در تهران ویزای شنگن دریافت کنید. شما می توانید با اثبات هزینه های سفر، هدف از سفر و دلایل قانع کننده برای بازگشت به ایران برای ویزای توریستی اقدام کنید. در این راستا می بایست به شرکت Global VFS جهت ارائه مدارک و احراز هویت مراجعه کنید.

  1. چگونه می توانم اقامت دائم یونان را بگیرم؟

اگر قصد اخذ اقامت دائم یونان را دارید، باید حداقل 183 روز از سال را در یونان اقامت داشته باشید.  با دارا بودن همه شرایط مهاجرت، شما می توانید پس از 5 سال برای اقامت دائم یونان و پس از 7 سال برای تابعیت یونان درخواست دهید. همچنین می توانید از طریق قانون خرید ملک در یونان به ارزش 250.000 یورو از همان ابتدا می توانید اقامت دائم یونان را برای خود و اعضای خانواده تان و حتی والدین مجوزاقامت دائم یونان را بگیرید.

  1. آیا با کارت اقامت یونان می توانم به سایر کشورهای اروپایی سفر کنم؟

بله، با کارت اقامت یونان به همراه داشتن پاسپورت خود همواره به عنوان یک مقیم اروپا می توانید به طور مستقیم از کشور خود به هر کدام از کشورهای شنگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

  1. آیا با کارت اقامت یونان امکان درخواست پاسپورت یونان را دارم؟

پس از 7 سال اقامت مستمر در یونان می توانید برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنید.

  1. کارت اقامت یونان چه مدت اعتبار دارد و پس از آن چه اتفاقی می افتد؟

کارت اقامت یونان که از طریق قانون تمکن مالی اخذ شده است با اعتبار 2 ساله می باشد و سپس 3 ساله تمدید می شود.

کارت اقامت دائم که از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک دریافت شده است 5 ساله است و تنها معیار تمدید کارت پس از 5 سال مالکیت ملک میباشد و برای تمدید کارت اقامت دائم نیازی به حضور فیزیکی در یونان نیست. در اقامت دائم  فرزندانی که به سن 21 سال رسیده اند می توانند اجازه اقامت خود را برای 3 سال دیگر تمدید کنند و پس از اینکه به سن 24 سال برسند دیگر جز افراد خانواده محسوب نمی شوند.

  1. تحصیل فرزندانم به چه صورت است؟

فرزندان شما به مدارس، دانشگاه های دولتی و خصوصی دسترسی کامل دارند. آموزش عمومی در یونان که به زبان یونانی است بدون هزینه است، فقط برای دوره های تحصیلات تکمیلی خاص ملزم به پرداخت شهریه هستید.

29 دانشگاه در یونان وجود دارد که در رشته های مختلف ثبت نام می کنند. تحصیل در یونان به زبان یونانی است و دانشجویان خارجی باید در یک دوره یک ساله زبان یونانی شرکت کنند.

لازم بذکر است که دانشگاه هایی هم هستند که به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

  1. دسترسی به سیستم بهداشت و درمان چگونه است؟

افرادی که اقامت یونان را دارند به سیستم بهداشتی و درمانی یونان همانند شهروندان یونانی دسترسی خواهند داشت.

سیستم بهداشت ملی یونان رتبه 14 بین المللی را از نظر سازمان بهداشت جهانی، در رده بندی بین المللی به خود اختصاص داده است. سیستم بهداشت یونان از 140 بیمارستان بزرگ( به اضافه 7 بیمارستان دانشگاهی)، 250 مرکز درمانی محلی و 1500 کلینیک های سرپایی روستایی تشکیل شده است.

همه افراد خانواده و دارندگان کارت اقامت یونان باید یک بیمه نامه خصوصی داشته باشد که هزینه های بهداشت و درمان آنها را پوشش دهد.

 

آیا می توانم اتومبیل با پلاک یونان خریداری و در یونان رانندگی کنم؟

بله، طبق قوانین خاص وزارت حمل و نقل که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا اعمال می شود شما مجاز هستید.

 

آیا با دریافت کارت اقامت یونان، من و افراد خانواده ام اجازه کار کردن داریم؟

خیر، اقامت از طریق سرمایه گذاری به شما اجازه دسترسی به بازار کار را نمی دهد. دارندگان این نوع اقامت می توانند تجارت شخصی خود را در یونان داشته باشند. آنها می توانند مدیر شرکت و یا سهامدار باشند.

قدیمی ترین مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی در ایران

** جهت دریافت مشاوره رایگان حضوری و تلفنی با کارشناسان ما با شماره های 02186087156 – 02186087151 در ساعات اداری و با شماره 09035954307 در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل تماس حاصل فرمائید **

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته