اقامت تمکن مالی اسپانیا

اقامت تمکن مالی اسپانیا

مشاوره رایگان اخذ اقامت 

021-86087151
021-86087156

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برخی از مقالات مرتبط

اقامت تمکن مالی اسپانیا یکی از محبوب ترین گزینه ها برای افرادیست که می خواهند بدون سرمایه گذاری به این کشور زیبا مهاجرت کنند. دولت اسپانیا از همه افراد در سراسر جهان که از استطاعت مالی خوبی برخوردار هستند و می توانند از عهده هزینه های زندگی خود در اسپانیا برآیند استقبال می کند. کشور اسپانیا در اکثر لیست ها، بعنوان یکی از بهترین مکان های زندگی در اروپا، دارای بالاترین رتبه است.

اقامت تمکن مالی چیست

تمکن مالی به این معنی است که شما بتوانید بدون کار کردن در اسپانیا و کسب درآمد در اسپانیا از پس هزینه زندگی خود در این کشور برآیید. برای این کار باید پس انداز کافی در یک حساب بانکی در ایران نشان دهید و متناوباً باید بتوانید درآمدی تضمین شده مانند سود سپرده بانکی یا حقوق بازنشستگی، سود سهام، درآمد اجاره ملک را نشان دهید. با دریافت اقامت اسپانیا از طریق اثبات تمکن مالی شما نمی توانید در اسپانیا فعالیت شغلی به صورت کارمندی داشته باشید. به طور خلاصه، شما تنها می توانید در این کشور زندگی کنید.
اسپانیا ویزای بازنشستگی خاصی ندارد اما اقامت تمکن مالی اسپانیا کاملاً متناسب با شرایط بازنشستگی است. در دوران بازنشستگی با دارا بودن شرایط مالی مناسب می توانید در اسپانیا زندگی کنید و پس از پنج سال اقامت دائم این کشور را بگیرید. با این نوع اقامت شما به عنوان یک شخص بازنشسته در اسپانیا، اجازه کار نخواهید داشت و صرفا می بایست حقوق بازنشستگی و سرمایه های خود را بعنوان مدارک و منابع امنیت مالی در دوران بازنشستگی خود نشان دهید و از همان راه امرار معاش کنید.

مزایای اقامت تمکن مالی اسپانیا

  • بدون نیاز به سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در اسپانیا
  • بدون نیاز به ارائه مدرک تحصیلی
  • امکان سفر به هر یک از 26 کشور عضو شنگن بدون ویزا
  • امکان تبدیل اقامت تمکن مالی به اقامت کاری در صورت تسلط به زبان اسپانیایی و داشتن پیشنهاد کاری پس از سال دوم اقامت
  • امکان دریافت اقامت اسپانیا برای اعضای خانواده و افراد تحت تکفل
  • بهره مندی فرزندان از مزایای تحصیل رایگان در اسپانیا
  • اخذ اقامت یکساله اسپانیا و تمدید برای دو دوره 2 ساله
  • امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال زندگی
  • اخذ شهروندی اسپانیا پس از 10 سال

 

معایب اقامت تمکن مالی اسپانیا

  • اجازه کار و استخدام در بخش دولتی و خصوصی اسپانیا را ندارید و تنها می توانید در اسپانیا شرکت ثبت کنید و یا سرمایه گذاری نمایید.
  • اجازه استفاده از بیمه بهداشتی و درمانی دولتی را ندارید و باید از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنید.
  • برای تمدید اقامت تمکن مالی اسپانیا باید بیش از 183 روز از سال اول را در اسپانیا بگذرانید، این امر می تواند شما را به یک شخص مقیم مالیاتی و قانونی در اسپانیا تبدیل کند.
  • شرط حضور اجباری برای دریافت پاسپورت

 

شرایط اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی

پنج مورد ضروری وجود دارد که شما برای دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا می بایست ارائه دهید.
این موارد عبارتند از:

  1. اثبات توانایی مالی

شما می بایست اثبات نمایید که بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود و افراد تحت تکفل تان را حداقل برای یک سال زندگی دارید. دولت اسپانیا برای محاسبه این مبلغ از IPREM یا شاخص درآمد عمومی استفاده می کند. فرد مجرد می بایست موجودی بانکی حداقل 25000 یورو و فرد متاهل 32000 یورو را ارائه دهد. پس انداز شما می تواند در یک حساب بانکی به نام شما و در کشور خودتان باشد.
همچنین لازم است اثبات نمایید برای خودتان به عنوان سرپرست خانواده ماهانه ۲۵۰۰ یورو، همسر ۱۲۵۰ یورو و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز هرکدام ۶۲۵ یورو درآمد ثابت ماهانه دارید. به طور مثال؛ یک خانواده ۳ نفره با فرزند ۱۴ ساله، باید درآمد ۴۳۷۵ یورو را به صورت ریالی در ایران نشان دهد.
روش های اثبات درآمد ماهیانه ثابت جهت اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا به شرح زیر است:

  1. اجاره ملک: اثبات توانایی مالی از طریق اجاره های که متقاضی از مستاجران خود دریافت می نماید.
  2. سود سپرده بانکی: احراز سپرده های بلند مدت بانکی مشمول سود سپرده.

برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی بدیهی است متقاضی می بایست آدرس محل سکونت خود را در اسپانیا به دولت معرفی نماید که با اجاره کردن یک ملک یا خرید ملک این امر امکانپذیر می باشد.

  1. ارائه گواهی پزشکی

شما به یک گواهی پزشکی احتیاج دارید که حداقل کمتر از 90 روز پیش از ارائه، صادر شده باشد. این گواهی اعلام می کند که شما از سلامت جسمی و روحی کامل برخوردار هستید و همچنین هیچگونه بیماری واگیردار ندارید.

  1. ارائه بیمه درمانی
    در صورت صحت و سلامتی، شما و افراد تحت تکفل شما برای دریافت اقامت تمکن مالی باید تحت پوشش یک بیمه درمانی قرار بگیرید. شرایط بیمه نامه درمانی باید به شرح زیر باشد:
  • بیمه نامه درمان نباید دولتی باشد و توسط یک شرکت بیمه خصوص اسپانیایی صادر شده باشد.
  • در کل اسپانیا پوشش کامل درمانی داشته باشد.
  • نیازی به پرداخت حق الزحمه خدمات کادر درمان نداشته باشد.
  • حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  1. ارائه گواهی عدم سو پیشینه

گواهی عدم سو پیشینه شما باید توسط اداره پلیس محل اقامت شما و در حداقل سه ماه گذشته صادر شده باشد. این گواهی باید نشان دهد که شما هیچ سابقه کیفری در مورد محکومیت هایی که از صدور ویزا جلوگیری کند، ندارید.

 

سوالات متداول

  1. رسیدگی به درخواست اقامت تمکن مالی اسپانیا چه مدت طول می کشد؟
    این موضوع با توجه به هر پرونده و هر ملیت متفاوت است. زمان بررسی از زمانی که به اسپانیا سفر می کنید و تمام مدارم را ارائه می دهید حدود 3 ماه زمان میبرد. پس از صدور ویزای اسپانیا، 4 هفته فرصت دارید که اسناد و مدارک خود را جمع آوری کرده و به اسپانیا سفر کنید در غیر این صورت ویزای شما لغو می شود.
  2. روند تمدید اقامت تمکن مالی اسپانیا چگونه است؟
    اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی در ابتدا یکساله و سپس برای دو دوره دو ساله قابل تمدید است. شرایط تمدید اقامت تمکن مالی اسپانیا به شرح زیر می باشد:
  • شما باید در سال اول اقامت، بیش از 183 روز در اسپانیا زندگی کرده باشید.
  • اگر فرزندی در سنین مدرسه دارید، باید اثبات نمایید که آنها در مدارس اسپانیا تحصیل کرده اند.
  1. آیا می توانم اقامت تمکن مالی خود را به نوع دیگری از اقامت تغییر دهم؟
    بله، پس از دو سال اقامت در اسپانیا از طریق تمکن مالی می توانید برای ویزای کار در اسپانیا درخواست کنید. این شغل می تواند به عنوان کارمند یک شرکت اسپانیایی و یا به عنوان یک فرد مستقل باشد به شرطی که تسلط کامل به زبان اسپانیایی داشته باشید.
  2. کارت شناسایی خارجی چیست؟
    کارت شناسایی خارجی اتباع اسپانیا سندی است که وضعیت حقوقی یک شخص خارجی در اسپانیا را اثبات می کند. این کارت برای اشخاصی صادر می شود که مجاز به اقامت در اسپانیا برای مدت بیش از شش ماه هستند.

قدیمی ترین مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی در ایران

** جهت دریافت مشاوره رایگان حضوری و تلفنی با کارشناسان ما با شماره های 02186087156 – 02186087151 در ساعات اداری و با شماره 09035954307 در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل تماس حاصل فرمائید **

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته