قیمت املاک در یونان

قیمت املاک در یونان

مشاوره رایگان اخذ اقامت 

021-86087151
021-86087156

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برخی از مقالات مرتبط

قیمت املاک در یونان در سال 2024میلادی نسبت به 2022 و 2023 افزایش داشته است و بیشترین آمار خرید ملک در یونان در شهر اتن انجام شده است. آتن با قدمتی سه هزاره، شهری مدرن و شلوغ است. خیابان ها و شلوغی های پر رفت و آمد آتن نمی توانند گذشته با شکوه این شهر را پنهان کنند و آکروپولیس، ارگ مستحکمی که در بالای شهر آتن نشسته است. آکروپولیس بعنوان مشهورترین مکان توریستی آتن است.

مناطقی که آکروپولیس را احاطه کرده اند به مراکز فرهنگی و تجاری تبدیل شده اند و جزئی از اماکن مدرن آتن هستند.

 

تا سال 2004 تا حدودی مشکلات ترافیک و آلودگی هوا در این شهر بزرگ و پرجمعیت برطرف شد تا حدی که آتن برای بازی های المپیک سال 2004 انتخاب شد. تاکنون پیشرفت های زیادی در جهت پیشرفت و توسعه شهر آتن صورت گرفته است از جمله ساخت یک فرودگاه بین المللی مدرن، بسیاری جاده های جدید و سیستم مترو پیشرفته که همچنان در حال گسترش هستند.

در کنار رستوران ها و بارها، کافه های زیادی نیز در شهر آتن وجود دارند چراکه یونانی ها به خوردن قهوه علاقه بسیار زیادی دارند. زندگی پر جنب و جوش در شب های آتن جریان دارد.

آتن به هفت منطقه شهری تقسیم شده است. با این حال مردم آتن تقسیم شهر را به محلات با توجه به تاریخ و شخصیت خود ترجیح می دهند.

73 شهرداری اطراف شهر به چهار منطقه حومه تقسیم شده است.

که عبارتند از:

  • حومه شمالی ، کاملا مجلل؛
  • حومه جنوبی ، همچنین عمدتا مجلل؛
  • حومه شرقی ، که ترکیبی از ساکنان متوسط و پر درآمد است؛
  • حومه غربی ، که عمدتا طبقه متوسط هستند؛

قیمت متوسط  ملک در یونان

جدول زیر میانگین قیمت فروش هر مترمربع خانه در مناطق آتن  بر اساس سه ماهه اول سال 2024 را نشان می دهد.

طی سه ماه اول سال 2023، بالاترین قیمت فروش خانه در آتن-جنوبی با متری 2.593 یورو و کمترین در فلورینا با قیمت 511 یورو برای هر متر مربع بود.

بیشترین افزایش قیمت در این سه ماه در مقایسه با سال گذشته در شهرداری تسالونیکی با +27.9% ثبت شده در حالی که بیشترین کاهش در فلورینا با -18.2% بوده است.

قیمت بر اساس متر مربع

2023 میلادی

منطقه
2887 یورو         مرکز آتن
2846 یورو         شمال آتن
3500 یورو         جنوب آتن
2714 یورو         غرب آتن
2319 یورو         شرق آتن
2917 یورو          پیرئاس
2512 یورو          آتیک
3120 یورو        تسالونیکی
1974 یورو     آتولیا و آکارنانینا
1985 یورو         آرگوس
1874 یورو         آرکادیا
2340 یورو جزایر آرگوسارونیکوس

 

7256 یورو جزیره میکونوس
   

مناطق آتن

Kolonaki

کلوناکی پاتوق نخبگان، محله ای پر از رستوران و کافه های خاص و بوتیک های گران قیمت چرا که کلوناکی یکی از مناطق مهم خرید در آتن است. منطقه انحصاری حومه شهر اکالی که در 20 کیلومتری شمال آتن واقع شده است. توسعه این منطقه در دهه 1960 با ساخت خانه های مجلل در میان فضای سبز آغاز شد و این ساخت و ساز همچنان ادامه دارد و جمعیت اکالی رو به رشد است.

Kifissia

کفیسیا یکی از منحصر به فردترین مناطق تفریحی حومه شمالی آتن که بسیاری از خانواده های سیاسی مهم در آنجا زندگی می کنند. این منطقه دارای عمارت، ویلا و آپارتمانهای مجلل بسیاری است. میدان کیفیسیا از مکان های دیدنی این منطقه حساب می شود که دارای یک باغ گیاه شناسی است.

کیفیسیا دارای سینما، کوچه های بولینگ، کلوپ های شبانه، مراکز خرید برند های معروف مد روز و برخی بوتیک های طراحان خاص است. رستوران ها و کافه های کیفیسیا اکثرا مجلل هستند و کلوپ های شبانه نیز بسیار شیک می باشند. برخی از بهترین امکانات ورزشی آتن در کیفیسیا موجود هستند.

خط راه آهن برقی Kifissia-Piraeus دسترسی آسان به مرکز شهر آتن را فراهم می کند و همینطور اتوبوس های موجود برای تردد.

Psychiko

سایچیکو زمانی خانه اشرافیان و حتی خانواده پادشاهان بود و اکنون یکی از منحصر به فردترین مناطق حومه آتن است.

این منطقه صرفا و کاملا مسکونی است. فقط دو قسمت کوچک این منطقه به مشاغل تجاری اختصاص داده شده است، در اینجا ساختمان ها باید کاملاً جدا شده و فقط تا سه طبقه ارتفاع داشته باشند. برخی از مدارس و سفارتخانه های خصوصی و انواع امکانات ورزشی در سایچیکو وجود دارد.

Glyfada

میلیونرها، افراد مشهور و وزیران بسیاری در گلیفادای مدرن که دارای بهترین مکان های ساحلی در اروپا است زندگی می کنند. این منطقه مرفه نشین، بسیار شیک است و به دلیل وجود یک پایگاه هوایی ایالات متحده که قبلاً در اینجا واقع شده بود، منطقه بسیار آمریکایی شده است. گلیفادا با یک موقعیت عالی روی آبشار، بزرگترین حومه جنوبی آتن محسوب می شود.

گلیفادا همچنین دارای کلوپ های شبانه، کافه و رستوران های گران قیمت و سواحل باشکوه با شن ریزه در امتداد خلیج سارونیک است.

Plaka

پلاکا در امتداد دامنه های آکروپولیس قرار گرفته و منطقه ای جذاب و تاریخی است. گنجینه های معماری، موزه های مختلف کوچک و مناظر آن یک کاوش فرهنگی لذت بخش را به وجود آورده است.

اگرچه تاحدودی ناامید کننده است اما سرگرمی های زیادی در این منطقه وجود ندارد و علاوه بر این اکثر بناهای این منطقه با هدف جذب توریست ایجاد شده است اما نسخه ای غلط و اغلب بی مزه از فرهنگ یونان را به نمایش می گذارد.

Exarchia

این منطقه تضاد جالبی با همسایه خود، کلوناکی دارد. هنرمندان، دانشمندان و چپگرایان جوان در اینجا زندگی می کنندو یا برای گذراندن یک شب لذت بخش گاهی به اینجا می آیند.

Psirri

این منطقه دارای مغازه ها، کافه ها، کلوپ ها، رستوران ها و سالن های مختلفی است که پذیرای توده مختلف مردم هستند. قیمت ها در این منطقه پایین و کیفیت عالی نیست. این شاید شادترین زندگی شبانه در آتن باشد اما مطمئناً درجه یک نیست.

Gazi

جشن های شبانه این منطقه اکثرا جوانان و جمعیت همجنسگرا را به خود جلب می کند. قسمت مرکزی آن مرکز فرهنگی تکنوپولیس است که قبلاً یک کارخانه تولید گاز بوده و اکنون مکانی برای نمایش فیلم، کنسرت، نمایشگاه و جشنواره میباشد. از سال 2007 با دسترسی راحت به مترو افراد بیشتری را برای شرکت در جشن ها جلب می کند.

Thissio

یکی از قدیمی ترین مناطق آتن نزدیک به قلب آتنیان است. ساختارهای نئوکلاسیک و خانه های قدیمی ترمیم شده به این منطقه شخصیتی دلپذیر می بخشد. این شهر به دلیل کافه های فراوان خود که در روبرو آکروپولیس قرار دارند بسیار مشهور است.

Metaxourgio

در این منطقه که به سرعت در حال رشد است تعداد مراکز جدید از قبیل بارها، رستوران ها و گالری ها تقریبا هر روز بیشتر می شود. این روزها کلوپ ها و کافه های این منطقه تحت حمایت قشرها و افراد مشهور قرار گرفته اند.

Makrigianni

این منطقه دو چهره دارد یکی منطقه مسکونی آرام کوکاکی با آپارتمان های دهه 1960 و هتل های معدود و دیگری حومه مسکونی پر جنب و جوش بین Leof Syngrou و Pilopappou Hill که دارای هتل ها، رستوران های مجلل و کافه های مخصوص افراد همجنسگرا است.

Commercial Triangle

این منطقه از مدتها قبل منطقه اصلی خرید ملک در آتن بوده است جایی که ساختمانهای نئوکلاسیک دوباره احیا شده و به فروشگاههایی مبدل شده اند که عملاً همه چیز را می فروشند. منطقه ای تقریبا شلوغ و تجاری دارای زندگی شبانه.

OmoniaSquare & west of Athinas & September 3rd Streets

اومونیای رنگارنگ میدانی مرکزی با ساکنان متنوع از آفریقایی ها و پاکستانی ها و دارای چند ساختمان نئوکلاسیک جذاب است. این میدان با بازسازی ضعیف خود دارای چشم اندازی زیبا میباشد.

قدیمی ترین مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی در ایران

** جهت دریافت مشاوره رایگان حضوری و تلفنی با کارشناسان ما با شماره های 02186087156 – 02186087151 در ساعات اداری و با شماره 09035954307 در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل تماس حاصل فرمائید **

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته